REALITNÍ MAKLÉŘ S 18 LETOU PRAXÍ

6 základních doporučení pro úspěšný prodej nemovitosti

Pokud uvažujete o prodeji nemovitosti a s prodejem nemáte zkušenost, tak tato doporučení vám pomohou prodat za lepší cenu a realizovat prodej v kratší době 

1. Správné nastavení ceny

Neprodávejte svou nemovitost pod cenou anebo nestrácejte čas prodejem za cenu přemrštěnou. Nejdřív si důkladně prověřte, kolik peněz prodejem můžete získat.

Je mnoho webů, na kterých zprůměrovanou cenu podobných prodaných bytů v dané lokalitě můžete za poplatek zjistit, např. cenovamapa.org, ale pro přesnější odhad tržní ceny je nezbytné kromě srovnání cen reálně prodaných nemovitostí v dané lokalitě získat taky doporučení ceny od realitního makléře ke konkrétnímu bytu, který se na danou lokalitu specializuje.

Pokud chcete ušetřit poplatek za odhad a vaše nemovitost se nachází v Praze, Praze západ nebo v Berounsku, tak klikněte na získat odhad zdarma.

2. Vizuální příprava inzerce

Častým důvodem proč potenciální kupující přeskočí proklik na inzerát na internetu, je ten, že inzerát má nekvalitní fotky.

Proto pokud si prodej řešíte sami, tak doporučuji využít profesionálního realitního fotografa, protože kvalitními fotkami zvýšíte návštěvnost inzerátu.

V inzerci byste měli mít vyfocenou každou místnost, půdorys s přehledným plánem místností, fotografie s výhledem z oken a i fotku domu zvenku.

U popisu v inzerci je důležité na nic nezapomenout, s textem nešetřete a důkladně popište celý stav nemovitosti.

3. Efektivita inzerce

Pokud plánujete prodat výhodně, tak nestačí inzerovat jenom na jednom realitním serveru.

Nemovitost je nezbytné inzerovat na největších realitních serverech a inzerát pravidelně topovat, tzn. posouvat starší inzerát na přední pozice.  

Pokud plánujete při prodeji spolupracovat s realitním makléřem, tak zjistěte, jak často bude váš inzerát topovat. 

Pokud prodáváte bez realitního makléře, tak z velkým serverů bych doporučil nevynechat aspoň "sreality.cz" a "reality.idnes.cz", které umožňují inzeráty topovat.

4. Prohlídky nemovitosti

Před každou prohlídkou samozřejmě ukliďte pokoje a zajistěte dostatečné prosvětlení místností. Rozsviťte všechna světla, i stolní lampy a doporučuji (pokud je to možné) nerealizovat večerní prohlídky.

Před prohlídkou schovejte všechny osobní věci, protože chcete potenciálnímu zájemci ulehčit představu, že v nemovitosti už bydlí.

Na prohlídce doporučuji raději nepoužívat přídavná slova typu: luxusní, bezproblémoví, nádherný, prostorný, atd. ale nahradit je konkrétními fakty.

Např. místo slova "luxusní" kuchyňská linka, ji raději důkladně popište, např. jaká je značka linky, kdy byla linka pořízená, jaké má spotřebiče, jaké jsou záruční lhůty spotřebičů, atd. Místo slova "prostorná" místnost řekněte zájemci přesnou plochu místnosti.

5. Úschova kupní ceny

Po vyhledání kupujícího a potvrzení podmínek prodeje následuje právní zastřešení a pojištění obchodu.

A pro bezpečnost celé transakce je nezbytné mít uschovatele kupní ceny, a to buď advokáta, bankovní úschovu nebo notáře.  

Advokátní, bankovní či notářské úschovy nejsou levné, ovšem bez uschovatele kupní ceny by vás mohl prodej nemovitosti stát mnohem více.

U kvalitní realitní kanceláře je příprava právních dokumentů a zabezpečení uschovatele kupní ceny součástí realitních služeb. 

6. Zvažte přenechání prodeje realitnímu makléři

Jaké benefity by měl makléř nabízet, aby se vám jeho služby vyplatili:

  • Připraví vám analýzu trhu pro danou lokalitu: Touto analýzou vám pomůže nastavit prodejní cenu tak, abyste nemovitost prodali výhodně.
  • Připraví přitažlivé fotografie nemovitosti a důkladný popis inzerátu.
  • Aplikuje nové technologie: vyhotoví video či virtuální 3D prohlídku nemovitosti.
  • Inzeruje na největších realitních serverechinzerát pravidelně topuje.
  • Využije k inzerci i sociální sítě: Profesionální realitní makléř má na facebooku svou firemní stránku a pomocí správce reklam je schopen zacílit inzerci nemovitosti na lidi žijící v dané lokalitě.
  • A vyjedná vám nejlepší cenu.

Vyberte s čím vám mohu pomoci: