REALITNÍ MAKLÉŘ S 18 LETOU PRAXÍ
V dnešní digitální době je při prodeji nemovitosti klíčové zajistit, aby vaše nemovitost vynikala mezi konkurencí v online inzerci.
V tomto článku se dozvíte, jak postupovat, abyste vytvořili atraktivní online prezentaci vaší nemovitosti, která osloví potenciální kupce jako magnet a pomůže vám najít zájemce o koupi co nejrychleji.
Před focením či přípravou videa se nejdřív zbavte nepotřebných věcí a haraburdí. Schovejte všechny dětské hračky, časopisy, rodinné fotky či jiné osobní věci. Nemusíte schovat úplně všechno, některé věci tam ponechat můžete, hlavním cílem ale je vytvořit pocit neutrálního prostoru a odosobnění nemovitosti.
Chcete totiž potenciálním zájemcům pomoct v představě, že v nemovitosti už bydlí. Navíc, čím méně věci v pokojích ponecháte, tím větším prostorem budou místnosti působit.
Druhým krokem před focením je vhodné rozmístění nábytku. Současné uspořádání nábytku ve vašem domě vám určitě vyhovuje a nechcete to měnit, ale pro nafocení místností, video-prezentaci či 3D prezentaci nemusí být toto rozmístění z pohledu maximalizace prostoru nejvhodnější.
Zvýraznění prostoru hezkého obývacího pokoje či kuchyně může narušit vyšší stůl uprostřed místnosti. Mohutný stůl se židlemi v obývacím pokoji vyměňte například za nízký stolek a gauč.
Roztáhněte závěsy a zvedněte žaluzie, aby pokoje byly co nejsvětlejší – i ta nejhezčí místnost nebude působit ve videu či na fotce tak skvěle, pokud zůstane tmavá.
Pokud vás zajímá, jak zhotovit skvělé fotky nemovitosti, tak si přečtěte tyto důležité tipy a techniky:
Před focením ukliďte a schovejte všechny rodinné fotky či jiné osobní věci. Pomozte potenciálním zájemcům v představě, že v nemovitosti už bydlí. Nezapomeňte vytáhnout žaluzie a rozsvítit lustry a stolní lampy.
Širokouhlým fotoaparátem nebo objektivem zachytíte celou místnost a zájemci budou mít lepší představu o prostoru. Pozor ale, nedoporučuji používat tzv. “rybí oko” tedy čočku se záběrem s velmi širokým úhlem a záměrně velkým zkreslením prostoru.
Z dobře nafocených fotek interiéru mají zájemci pocit, jakoby v místnosti již stáli. Proto foťte ve výšce hrudníku a místnosti budou působit i větším prostorem.
Pokud se vám vertikální rohy v místnosti rozbíhají, tak jste při focení fotoaparátem směřovali dolu. Nasměřujte fotoaparát přímo rovně.
I když do inzerce potřebujete vložit 12-20 fotografií, je lepší zhotovit více fotografií, abyste pak vybrali ty nejlepší.
Výjimkou tady může být focení úzké komory nebo toalety, kde můžete zhotovit fotku na výšku, ale většinu realitních fotek zhotovte na šířku. Zachytíte tak celou místnost a zájemci budou mít lepší představu o prostoru.
Foťte tak, aby na fotce byla poznat návaznost pokoje na jiné místnosti a nechte dveře do vedlejších místností otevřené. Pomůžete takto zájemci se lépe orientovat v rozmístění pokojů.
Zvýraznění prostoru hezkého obývacího pokoje či kuchyně může narušit vyšší stůl uprostřed místnosti. Mohutný stůl se židlemi v obývacím pokoji při focení někam přemístěte nebo vyměňte například za nízký stolek a gauč.
Při focení exteriéru domu vyfoťte dům z bočního pohledu tak, aby byla vidět i boční fasáda domu. Zvýrazníte tak velikost a tvar domu.
Pokud to je možné, tak exteriér domu nafoťte, když máte slunce za zády. Předejdete tak stínu na přední fasádě domu a dům bude hezky osvětlen.
Neprodávejte svou nemovitost pod cenou a zjistěte do 24 hodin, kolik peněz prodejem získáte.